Leidse Liefdescurus
De Leidse Liefdescursus voor Gevorderden
overzicht: Liefdeslessen V.G.
 

Les 3: Geen tijd voor vlinders... wat nu?

Maandag, 2 november 1998

Lieve Liefdescursisten,

Mag ik u verzoeken wat minder naar de videotheek te gaan? Uw verlangen naar instant romantiek schaadt uw liefdesleven. Maar de Docente begrijpt het wel. Iedere liefdesfilm die u huurt, belooft immers dat u zomaar de ideale Geliefde tegen kunt komen. Wat een heerlijk idee... Maar in werkelijkheid even zeldzaam als een oliebron in uw achtertuin.

roos

Alleen mensen die weten waar ze moeten zoeken, vinden de oliebron. Van te voren verrichten ze onderzoek, bepalen zo nauwkeurig mogelijk de diepte van de boring en pas wanneer alles lijkt te kloppen, gaat de grote boor de grond in. Dan is de kans op succes immers het grootst. Kijkt u eens in de krant naar de inkomsten van oliemaatschappijen. Inspirerend, n'est-ce pas?

roos

Op de liefde passen wij dezelfde methode toe. U hoort het goed: liefde is een businessplan. Dit principe dient u goed te begrijpen, voordat we verder gaan met de liefdeslessen.

roos

Als uw General Manager zet ik even de zaken op een rijtje. Uw doel is het vinden van een Geliefde. U heeft het erg druk en daarom hebt u nauwelijks tijd voor vlinders. Vandaar dat u kiest voor een kort tijdpad.
Dus: u gaat doelgericht ondernemen. Daarbij neemt u risico's. Als u kwetsbaar durft te zijn, legt u naturellement sneller contact dan wanneer u eerst een paar maanden angstig de kat uit de boom kijkt. Altijd thuisblijven levert een nul-resultaat op en dat is, geloof me, op termijn onbevredigend. De enige bezoeker die u mag verwachten, is de postbode.

roos

Wees daarom kwetsbaar, neem risico's en bedenk dat de grenzen van uw moed geen gevangenismuren mogen zijn.
Mooi gezegd, hè?
Bovendien, hoe eerder u in de Liefdescursus met spanning leert om te gaan, hoe beter het voor u is. We gaan namelijk nog heel wat doen, samen.

roos

Het businessplan van de liefde bestaat uit drie stappen die ik u de komende weken laat zetten. Deze stappen zijn:

  • De contactadvertentie
  • Het verzenden van romantische e-mails en vurige attachments
  • Verleidingsstrategieën

roos

Kortom, de komende weken leert u ondernemer in de liefde te zijn. Compris? Volgende week bespreek ik de eerste stap van het businessplan en dat is het gebruik van de contactadvertentie.


Tot volgende week maandag!

Uw Liefdesdocente,

Vilan van de Loo

Spreuk van de Week
Wanneer je de liefde van iemand hebt,
dan kun je er met geen offer te veel voor betalen;
maar ieder offer is te groot,
om de liefde te kopen.

L. Wittgenstein

sluit