Les 3: Geen tijd voor vlinders... wat nu?
Maandag, 2 november 1998
Lieve Liefdescursisten,
Mag ik u verzoeken wat minder naar de videotheek te gaan? Uw verlangen
naar instant romantiek schaadt uw liefdesleven. Maar de Docente begrijpt
het wel. Iedere liefdesfilm die u huurt, belooft immers dat u zomaar de
ideale Geliefde tegen kunt komen. Wat een heerlijk idee... Maar in werkelijkheid
even zeldzaam als een oliebron in uw achtertuin.
Alleen mensen die weten waar ze moeten zoeken, vinden de oliebron. Van
te voren verrichten ze onderzoek, bepalen zo nauwkeurig mogelijk de diepte
van de boring en pas wanneer alles lijkt te kloppen, gaat de grote boor
de grond in. Dan is de kans op succes immers het grootst. Kijkt u eens
in de krant naar de inkomsten van oliemaatschappijen. Inspirerend, n'est-ce
pas?
Op de liefde passen wij dezelfde methode toe. U hoort het goed: liefde
is een businessplan. Dit principe dient u goed te begrijpen, voordat we
verder gaan met de liefdeslessen.
Als uw General Manager zet ik even de zaken op een rijtje. Uw doel is
het vinden van een Geliefde. U heeft het erg druk en daarom hebt u nauwelijks
tijd voor vlinders. Vandaar dat u kiest voor een kort tijdpad.
Dus: u gaat doelgericht ondernemen. Daarbij neemt u risico's. Als u kwetsbaar
durft te zijn, legt u naturellement sneller contact dan wanneer
u eerst een paar maanden angstig de kat uit de boom kijkt. Altijd thuisblijven
levert een nul-resultaat op en dat is, geloof me, op termijn onbevredigend.
De enige bezoeker die u mag verwachten, is de postbode.
Wees daarom kwetsbaar, neem risico's en bedenk dat de grenzen van uw
moed geen gevangenismuren mogen zijn.
Mooi gezegd, hè?
Bovendien, hoe eerder u in de Liefdescursus met spanning leert om te gaan,
hoe beter het voor u is. We gaan namelijk nog heel wat doen, samen.
Het businessplan van de liefde bestaat uit drie stappen die ik u de
komende weken laat zetten. Deze stappen zijn:
- De contactadvertentie
- Het verzenden van romantische e-mails en vurige attachments
- Verleidingsstrategieën
Kortom, de komende weken leert u ondernemer in de liefde te zijn.
Compris? Volgende week bespreek ik de eerste stap van het
businessplan en dat is het gebruik van de contactadvertentie.
|